Quarta Sessió – Gener 2024

Proposta de Treball – Quarta Sessió

La quarta sessió del Consell Infantil Municipal es va dur a terme el passat dimecres 24 de gener a la sala del Casal Cívic i amb la participació de 18 infants en representació de la totalitat d’escoles del municipi.

Vam començar la sessió amb una breu benvinguda on els i les representants del Consell vam poder compartir diverses informacions personals que van permetre consolidar una bona cohesió de grup. Seguidament, aprofitant l’espai de comunicació, es van proposar les dues persones que seran representants del Consell Nacional dels Infants i Adolescents de Catalunya (CNIAC).

Una vegada finalitzada l’espai de relació i comunicació, vam iniciar, com és habitual durant les sessions del CIM, una dinàmica de cohesió de grup i de coneixença per tal d’afavorir la comunicació en grup i la ben entesa. Així doncs, la proposta de dinàmica va ser “Ordre a la corda”. L’activitat consisteix a situar-se tot el grup just sobre la corda, i sense poder trepitjar fora, han de complir amb els objectius que suggereixen els dinamitzadors. Un dels objectius va ser posar-se per ordre d’alçada.

Ordre a la corda

Després d’aquesta primera dinàmica, vam repassar les 3 sessions anteriors del CIM, on es van enfocar en l’observació, detecció, diferenciació i l’anàlisi dels diferents estereotips que són presents en el nostre entorn i de quina manera influeixen en el nostre desenvolupament. D’aquesta manera vam donar pas a la quarta sessió, la qual va enfocada a donar resposta a l’encàrrec de l’ajuntament.

Per tal de donar-hi resposta i poder oferir propostes de millora en l’àmbit personal, familiar, escolar i municipal relacionades amb els estereotips, es van crear 3 grups, on cadascun dels grups van elaborar un llistat de preguntes per així realitzar una enquesta que es pugui traslladar a les escoles. Aquestes enquestes pretenen recollir aquelles situacions estereotipades que hagin viscut o observat tant dins com a fora de l’escola, com per exemple jocs, espais, lavabos i el pati.

Per acabar la quarta sessió, vam demanar als i les representants que de cara a la següent trobada del dia 14 de febrer, puguin portar un recull de preguntes formulades amb els seus respectius grups classe per així dedicar la cinquena sessió a l’elaboració d’aquesta enquesta.

Us esperem el pròxim 14 de febrer!!!