DINÀMICA A L’AULA: UN CONTE SENSE GÈNERE

Les dinamitzadores del Consell Infantil Municipal es desplaçaran als diferents centres educatius durant el mes de març. per a realitzar una dinàmica amb tots els grups-classe de 5è del municipi.

Aquesta dinàmica, que porta per títol “Un conte sense gènere”, treballarà amb el conjunt de l’alumnat dels grups-classe els conceptes d’estereotips de gènere i d’equitat, que han centrat el treball de les dues sessions realitzades amb el CIM.

L’activitat consisteix en:

  1. La lectura d’un relat curt.
  2. Realització d’un dibuix lliure per part de l’alumnat, sobre el personatge que han imaginat a partir del conte.
  3. Debat obert a l’aula sobre:
    • Les particularitats del conte explicat.
    • Recompte del nombre de dibuixos amb personatge masculí i personatge femení: Per què hem dibuixat una nena o un nen?
    • Reflexió sobre els contes tradicionals: anàlisi conjunta de les característiques dels personatges femenins i masculins.
  4. Treball dels conceptes d’estereotip de gènere i equitat.

Finalment, la dinàmica acaba amb l’encàrrec per als grup classe: la creació conjunta d’un relat curt igualitari, que serà recollit per les dinamitzadores el dia 25 d’abril, durant la darrera trobada del CIM. Es facilita als professors un document amb unes pautes per comprovar que el conte creat pel grup és respectuós amb la Igualtat de Gènere. Pautes pel conte igualitari