Sin categoría

REPRENEM L’ACTIVITAT DEL CIM. QUARTA SESSIÓ DEL CURS.

El Consell Infantil va reprendre la seva activitat dijous 23 de gener, després de l’aturada de Nadal. Hem tornat amb forces renovades i molta energia per seguir treballant sobre el bon ús de les pantalles!

Com fem a l’inici de cada sessió, hem començat amb una dinàmica “wake up” anomenada “Stop virus”, on hi ha un virus informàtic que vol atacar el sistema operatiu del CIM: una persona fa de virus i la resta ha d’evitar que els toqui; es poden salvar entre ells però hauran de col·laborar. Amb aquest joc hem activat l’energia del grup i hem treballat la seva cohesió.

   

Un cop escalfats, hem entrat en matèria fent recordatori de la sessió anterior i valorant col·lectivament els resultats de l’enquesta sobre com ens fan sentir les pantalles. A partir d’aquí hem realitzat una activitat d’anàlisi i reflexió sobre el consum de pantalles: hi ha bons i mals usos?

El vídeo sergio@suamigo.com ens ha ajudat a començar a reflexionar sobre la pèrdua de control en el consum de pantalles, i sobre què passa quan aquestes deixen de ser una diversió, per convertir-se en una necessitat. Així mateix, ens ha permès introduir informació sobre les afectacions físiques, socials i emocionals que pot generar un consum excessiu de videojocs, pantalles i altres tecnologies.

A partir d’aquesta primera reflexió sobre consum, hem demanat als membres del CIM que es posin la bata de doctors i facin un diagnòstic d’alguns casos d’infants que ens han arribat al CIM: hem obert El Consultori del CIM!

 

Per grups de treball, han analitzat 4 casos de pacients amb problemàtiques diverses que han arribat al nostre consultori, totes elles vinculades a les pantalles. Cada grup amb la seva fitxa ha hagut de trobar quins eren els problemes que presentava cada pacient, quines afectacions li provocaven aquests problemes i fer una proposta de solucions per millorar la seva situació.

 

Han hagut d’analitzar la situació del seu pacient, consensuar una resposta unitària pel seu grup, i finalment exposar les seves respostes a la resta de grups.

 

L’objectiu d’aquesta dinàmica ha estat:

  • Fomentar la capacitat crítica sobre el consum de pantalles a partir de l’anàlisi de 4 casos d’estudi que podrien ser reals.
  • Apoderar els membres del CIM perquè identifiquin comportaments no saludables i problemàtics en relació als usos de les pantalles.
  • Reflexionar sobre les bones pràctiques que podrien ajudar als protagonistes dels 4 casos a millorar la seva situació.

De cara a la propera sessió, els consellers i conselleres hauran de fer la mateixa activitat amb tots els seus grups-classe i recollir els resultats. Tot el material està disponible en l’apartat “Treball a l’aula”.

Us desitgem bona feina a tots i totes!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s